Srpen 2014

Buran na kultúře

31. srpna 2014 v 21:48 | Ondřej Moravec
Fotky mohou zachytit kouzlo místa, momentu, nálady. Třeba 2. světová válka se zdá jako příběh ze středověku, ale stačí jedna fotografie stínů z Hirošimy + jedny zprávy o Ukrajině, bohatýrském Vladimírovi a stejně se naparující straně světla a každému prolítne hlavou myšlenka, že ta jeho životní jistota je jistá asi tak, jak toho člověkostínu, co si vyšel na věčné časy na procházku se psem.

I to nejhůře natočené rodinné video zapamatuje tváře blízkých, co tu jednou nebudou a nebo budou o metr větší a místo dětských ruček natažených k chování přijdou s potetovaným ramenem a životním názorem, že největší kreténi v kosmoprostoru jsou vlastní rodiče.

Asi mám štěstí na přátele, co mi důvěřují, nejspíš jsem jim v životě tak často nelhal, protože na koncertech nemám potřebu zachytit jako důkazní materiál produkci kapely, abych potom mohl prokázat, že jsem tam skutečně byl. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit počínání lidí, co do svých elektronických krabiček omezených technických možností chtějí zachytit zvuk, atmosféru v publiku a po dobu natáčení jim tak uniká to, kvůli čemu se na koncerty chodí. Ještě méně chápu natáčení a focení na Křižíkově fontáně, kdy v průběhu vystoupení, které je o barevné harmonii proudů vody umocněné hudbou a baletem nebo zpěvem, každou vteřinu prolétají blesky fotoaparátů a mobilů. Marketingově by se to dalo využít pro nalákání diváků do 20 let : 'Křižíkova fontána v Crossu!'

Ale možná se pletu a někdo ještě udělá pěknou parádu při prezentaci Křižíkovy fontány z Aligátora ve vinárně Lucerna...